XL-BYGG Fresks siktar på marknadens bästa kundnytta med e-handel från Litium

Enligt E-barometern är bygghandeln den hetaste branschen på nätet just nu. Tillväxten har ökat med 36 procent i år och drivs av att allt fler tycker att det är bekvämt att handla tunga och otympliga varor online. XL-BYGG Fresks ligger i täten och öppnar e-handel för både yrkes- och privatkunder.

XL-BYGG Fresks satsar på e-handel mot både konsument och företag med inspiration, tips och nya tjänster. Exempelvis kan företagskunder skapa kundofferter innehållande både prismarginaler och tid för arbete, direkt i kassan.

– Vi arbetar ständigt på att förbättra den upplevda nyttan för våra kunder. En utvecklad e-handel med fler och bättre tjänster, mer inspiration och bättre upplevelse är ett viktigt steg för att öka kundnöjdheten och driva vår försäljning, säger Leif Lindholm, vd på XL-BYGG Fresks.

Av de som e-handlade varor under första kvartalet i år har 14 procent e-handlat med sin mobiltelefon. XL-BYGG Fresks satsar på en mobilanpassad e-handel där kunderna enkelt hittar säsongsbetonade kampanjvaror lika lätt som det fullständiga sortimentet. Kassa och betalningssätt anpassas efter om kunden är privat- eller företagskund.

– Eftersom XL-BYGG Fresks vänder sig till både företag och konsument har de dragit nytta av våra Acceleratorer som finns i både en B2C- och en B2B-paketering, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium. All produkthantering sköts i Litium Studio som också har stöd för den avancerade prislogik som främst business-to-businesskunder kräver.

Litiums partner iStone Cross Commerce har genomfört projektet som nu är live på www.fresks.se.

För mer information kontakta:

Leif Lindholm, vd, XL-BYGG Fresks
E-post: leif.lindholm@fresks.se

Henrik Lundin, Produktchef Litium
E-post: Henrik.lundin@litium.se

Om XL-BYGG Fresks
XL-BYGG Fresks är ett familjeägt företag i byggmaterialbranschen som sysselsätter 170 personer med en total omsättning på ca 440 Mkr.

www.fresks.se