Där marknadscheferna möter byråerna för att hitta rätt

Nyhet   •   Feb 11, 2016 15:48 CET

Live Relations marketing

Den 23 februari är det dags för nästa event. Live Relations marketing är plattformen där beslutsfattarna och kommunikationsbyråerna möts under korta möten på 20 minuter för att skapa samarbeten och affärer.

Nya samarbeten

Marknadscheferna som besöker Live Relations står inför skarpt läge att välja ny byrå inför nytt projekt/byråbyte. Live Relations deltagande marknadschefer och produktchefer har tre saker gemensamt – de är beslutsfattare, de står i fas att hitta ny byrå nu och de vana reklamköpare.

Evenemanget går till som följande

Live Relations identifierar först ett antal väletablerade företag som alla står inför en kommunikativ förändring. Sedan matchas lika många byråer utifrån köparnas behov. Under eventet får deltagarna sedan 20 minuter i ett enskilt möte för att diskutera eventuellt samarbete. Under eventet träffas fem från vardera sida under en form som kan liknas vid ’speed-dejting’. Efter detta arbetar Live Relations som en mellanhand och ser till att boka ett andra möte mellan de köpare och leverantörer som hittat något att bygga vidare på. Utifrån evenemanget skapas samarbete med de som funnit varandra.

www.liverelations.se

Kommentarer (0)