Entreprenad Live som arrangeras på Stora Holm i Göteborg den 4–6 september 2014 får en fortsättning i Skåne 2015.

Pressmeddelande -

Responsen i Göteborg är fantastisk säger projektledaren Hans-Erik Kristensson.

– Vi har redan bokat in över hälften av ytan på mässan och det kommer till utställare varje dag. Det finns flera viktiga anledningar till att mässan i Göteborg går så bra. Västkusten är en stark tillväxtregion, det har aldrig arrangerats en entreprenadmässa på västkusten och vi har hittat en bra anläggning som ligger bra till både för utställare och besökare. En annan viktig anledning är att vi redan från start har sagt att mässan kommer att arrangeras vartannat år och det är något som marknaden verkligen har uppskattat och tagit till sig.

Entreprenad Live växelvis mellan Skåne och Göteborg.

Det har dykt upp flera entreprenadmässor under de senaste åren. Gemensamt för samtliga är att de arrangeras varje år på samma plats. – Vi tror inte att det fungerar långsiktigt. Utvecklingstakten i entreprenadbranschen är inte så snabb att det motiveras att investera mycket pengar på samma plats år efter år. Vår idé är att serva branschen med kompletta, bra och prisvärda regionala mötesplatser som roterar.

Med respekt för leverantörernas budgetarbete och långsiktiga planering lanserar vi därför Entreprenad Live i Skåne. Både Skåne och västkusten är väldigt intressanta områden och därför väljer vi att arrangera Entreprenad Live växelvis mellan Skåne och Göteborg.

Vårmässa i Skåne 2015

Mässan i Skåne kommer att arrangeras den 7–9 maj, 2015 – Våren kommer tidigt till Skåne och de vi diskuterat med tycker att tidig maj är en perfekt datum för en skånsk mässa, avslutar Hans-Erik.

Fakta Entreprenad Live

Entreprenad Live arrangeras av Live Business Media Group Sweden AB och är en komplett mässa för bygg- och anläggningsbranschen med utställning, provkörningar, seminarier och upplevelser.

För ytterligare information:

Hans-Erik Kristensson