Succé för Entreprenad Live i Göteborg

Succé för Entreprenad Live i Göteborg

Solen sken, stämningen var på topp och det kom över 10 000 besökare till maskinfesten på Stora Holm för årets upplaga av Entreprenad Live 8-10 september.

Det är hårt tryck i Västsverige och det såldes massor av maskiner och tillbehör och utställarna var supernöjda.

-Vi sålde tre Kubota-maskiner i torsdags och två på fredagen. Vi är görnöjda!!

Det säger Michael Wiberg på Maskino, en av alla de utställare som gjorde bra affärer under mässan.

Scantruck sålde redan första dagen en 21 meter hög Manitou teleskoplastare.

- Det hör verkligen inte till vanligheterna att det kommer in någon på en mässa och köper så direkt, säger Bo Bergqvist och Anker Lemvig.

Årets upplaga av Entreprenad Live samlade över 200 utställare. Mässområdet hade gjorts mer kompakt och lättöverskådligt vilket uppskattades av besökarna. Det fanns goda möjligheter att klämma och känna och att själv provköra.

- Det var bra med så stort utbud och att få allt så väl samlat. Det var en mycket bra mässa, sa Tobias och Viktor Lunts från TT-sa Åkeri i Kode.

Entreprenad Lives idé är att arrangera regionala mässor i de tre storstadsregionerna. Nästa års mässa arrangeras den 24 – 26 augusti 2017 på Airport City Stockholm, Arlanda norr om Stockholm.

- Det har varit fantastiska mässdagar på Stora Holm och nu siktar vi mot Stockholm, säger Peter Eriksson och Hans Erik Kristensson från arrangörerna av Entreprenad Live.

- Många som nu varit med Göteborg har redan bokat upp sig för Stockholmsmässan. De vet att de får mycket sålt på Entreprenad Live och regionala mässor, lagom ofta, nära entreprenören är framtiden. Vi utvecklar Entreprenad Live hela tiden och finslipar konceptet och marknadsföringen. Vi ser fram emot att möta nya utställare och en ny publik i Sveriges huvudstad.