Världspremiär för Indoor Wingsuit Flying

Är det en fågel? Är det ett flygplan? Nej, det är en människa i en flygdräkt! I världens första vindtunnel för Indoor Wingsuit Flying kommer alla som vill kunna flyga som extremsportarna gör.

Redan under 1930-talet byggde Flygtekniska försöksanstalten en, på den tiden topphemlig och tekniskt avancerad, vindtunnel för att utveckla det svenska flygvapnet. Än idag används mycket avancerad teknik i tunneln men för att flyga med en annan typ av vingar. Och snart blir det omöjliga möjligt – att flyga som en superhjälte genom luften! Upplevelsen heter Wingsuit och Live it är det första upplevelseföretaget i världen att erbjuda den här adrenalinfyllda extremsporten i en vindtunnel.

Live its produktchef, Tomas Gustafsson, "Vi är mycket glada för att vår vindtunnelpartner har valt att samarbeta exklusivt med oss och för att våra kunder snart kan förverkliga drömmen om att flyga med wingsuit. Upplevelsen påminner om den eufori som extremsportarna får under fallskärmshopp eller base jump. Men under säkra former’’

Åldergränsen för Indoor Wingsuit Flying är sju år och upplevelsen kostar 895 kr. Försäljningen börjar idag och de första datumen för flygningar kommer senare under hösten. Alla kan inte glida igenom livet men alla kan snart glida igenom en tunnel i en wingsuit.

Läs mer om Wingsuit.

• världsnyhet
  • wingsuit
  • extremsport
  • flyga
  • fallskärmshopp
  • upplevelser
  • 2017
  • nyhet
  • världspremiär
  • premiär
  • base jump
  • indoor wingsuit flying

Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med tusentals upplevelser i samarbete med Sveriges bästa arrangörer har Live it den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av presenter som ger minnen för livet.