Nu släpper Lively Wines ¨ The Butcher White¨

Nu släpper Lively Wines ¨ The Butcher White¨

Nu släpper vi The Butcher White!

Vinet som är en blend av 60 % Gruner Veltliner,  30 % Welschriesling och 10 % Sauvignon Blanc kommer att lanseras den 22 februari i beställningssortimentet på systembolaget.

Vi har under en tid haft iden om att göra just ett vitt ¨Slaktarvin¨, och att man ofta dricker just vitt vin till sin Schnitzel  i Österrike tyckte vi passade perfekt med vår ide om själva vinet, det är väldigt matvänligt och såklart extra gott till just de ljusare köttsorterna.

Så vi är oerhört stolta över att lansera detta vita  ¨Slaktarvin¨ tillsammans med Schwarz Wein och utöka vår serie av ¨The Butcher¨ viner.

Hans Schwarz, slaktaren från Andau i Österrike som blev övertalad att byta bana och fokusera på att producera vin.

Familjen Schwarz har odlat druvor i trakterna kring byn Andau i Burgenland i många generationer. Utöver en liten hobbyproduktion för eget bruk så har druvorna sålts till det lokala kooperativet. 1994 kom Hans Schwarz i kontakt med Alois Kracher som efter att ha fått prova Schwarz eget vin övertalade Hans att producera vin under eget namn. Alois lovade att hjälpa till och kontaktade i sin tur Manfred Krankl från Sine Qua Non som konsulterat och designat etiketterna. Och traditionen fortsätter nu med det nya vita vinet!

The Butcher White art 71739 119:-

För mer bilder eller mer information vänligen kontakta

Daniella@livelywines.se