IN FLAMES PRESENTERAR DE TRE FÖRSTA BANDEN TILL BORGHOLM BRINNER I SOMMAR!

IN FLAMES PRESENTERAR DE TRE FÖRSTA BANDEN TILL BORGHOLM BRINNER I SOMMAR!

SE DEN OFFICIELLA FESTIVALTRAILERN HÄR!

För några veckor sedan avslöjade In Flames att de släpper nya albumet “I, The Mask” med release den 1 mars och nu fortsätter bandet att ge oss stora nyheter. Efter förra årets festivalsuccé återvänder Borgholm Brinner till Öland och Borgholms Slottsruin den 2-3 augusti. Idag presenterar In Flames och Live Nation stolt de tre första akterna, utöver In Flames själva som avslutar festivalen båda dagarna, till festivalens line-up: At The Gates [SE], Opeth [SE] och Of Mice & Men [US].

In Flames sångare Anders Fridén hälsar:
"Första året med Borgholm Brinner var en overkligt fin upplevelse i vår karriär. Det har alltid varit en dröm att göra något i den kalibern och det blev ännu mer magiskt och mer speciellt än vad vi någonsin kunnat föreställa oss. Att vi hade den första festivalen på Borgholms Slottsruin var oerhört spännande och lärde oss mycket om vad vi kan göra för att göra nästa års upplevelse ännu bättre för våra fans. Vi är väldigt förväntansfulla och oerhört tacksamma till alla som fortsätter att följa vår musik och är med oss på denna resa. In Jesterheads We Trust!"

Biljetter och limiterade VIP-paket finns på www.BorgholmBrinner.se

Förbeställ IN FLAMES nya album ”I, The Mask” här:
In Flames Pre-Order: https://inflames.ffm.to/themask
In Flames Merch Bundles: https://bit.ly/2zgE3W4

In Flames [SE]
Nya albumet “I, The Mask” kommer utan tvivel visa varför In Flames är ett av världens största band. Genom att aldrig visa rädsla för att pusha sig själva och sina konstnärliga gränser har bandet gång på gång lyckats skapa musik som både fastnar och skapar reaktioner. In Flames bildades 1990 och tillhör idag en av förfäderna till vad vi känner igen som melodisk Death Metal och det idag världskända ”Gothenburg sound”. Med tretton studioalbum i ryggen, miljontals sålda album, en hängiven fanbase och oräkneliga framgångsrika turnéer runt om i världen med band som Metallica, Iron Maiden, Megadeth och Deep Purple har In Flames gång på gång visat sig vara en ostoppbar urkraft.

At The Gates [SE]
Liksom In Flames är At The Gates ikoner i metalvärlden. Båda banden är från Göteborg, båda banden har varit extremt viktiga på den svenska metalscenen och båda banden kan räknas som pionjärer inom Death Metal. At The Gates bildades 1990 och har blivit synonyma med ”The Gothenburg sound”. At The Gates sex album har onekligen varit betydelsefulla för svensk metal och svensk musik överlag. Vi ser fram emot att se Götegorgsgiganterna på Borgholms Slottsruin i sommar!

Opeth [SE]
Svenska Opeth är idag kända långt utanför Sveriges gränser. Progressive metal kan knappt nämnas utan att också nämna Opeth. Bandet bildades 1989 och har under hela 90-talet och fram till idag varit bland de mest hyllade och omtyckta banden i genren. Ledda av sångaren Mikael Åkerfeldt har bandet sålt slut arenor och turnerat världen över. Från Stockholm via världens alla hörn kommer Opeth till Öland och Borgholm för årets festival!

Of Mice & Men [US]
Kalifornien har sol, Hollywood – och Of Mice & Men. Ja, så klart annat också. Men Orange County-bandet är helt klart ett av de absolut viktigaste i sin genre. Låtar som ”SECOND & SEBRING”, ”Would You Still Be There” och ”When You Can’t Sleep At Night” är bara tre av många låtar av OM&M som samlat på sig miljontals streams – och genererat fans i alla åldrar, inte minst i Sverige. I sommar blir det äntligen ett återbesök i Sverige – och vackra Borgholms Slottsruin!

Vi ses på Borgholms Slottsruin 2-3 augusti!

Alexander Kihlström

Presskontakt Senior Marketing & PR Manager

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44