Gå direkt till innehåll
Patrick Fredriksson - Ny Partnership Director på Live Nation Sverige. Foto: Jenny Ingemarsson

PATRICK FREDRIKSSON NY PARTNERSHIP DIRECTOR FÖR LIVE NATION

Innan jul kunde vi berätta att Therése Liljedahl tillsammans med Anna Sjölund blir ny VD på Live Nation Sverige och att Kristofer Åkesson blir ny marknads- och kommunikationschef. Nu är vi väldigt glada att meddela att Patrick Fredriksson, en av grundarna till Luger, tar över rollen som Partnership Director för både Live Nation och Luger.

Patrick blir med omedelbar verkan därmed ytterst ansvarig för alla former av partnerskap och samarbeten kring Live Nations och Lugers alla festivaler, evenemang och artister i Sverige. Hans huvudfokus kommer vara affärsutveckling och nya kreativa initiativ kring partnerskap för alla våra attraktiva rättigheter.

Patrick har sedan han var med och grundade Luger 1991 (nu helägt dotterbolag till Live Nation) bland annat varit ansvarig för Lugers kommersiella samarbeten och utveckling. Han är också en av grundarna och hjärnorna bakom succéfestivaler såsom Way Out West och Åre Sessions.

- Det finns få med lika lång erfarenhet av vår bransch som Patrick. Med Way Out West har han dessutom visat vägen och satt en helt ny standard för hur man kan och bör jobba med kommersiella samarbeten kring evenemang på ett modernt och kreativt sätt. Jag är också väldigt glad och stolt att vi nu i och med Patricks nya roll äntligen har en gemensam Partnership-avdelning för alla våra produkter i huset, säger Therése Liljedahl, VD på Live Nation Sverige.

- Hur vi skapar och utvecklar partnerskap och evenemang är något jag brinner för och att nu få vara än mer delaktig i samtliga projekt skall bli väldigt spännande. Kreativa och genomtänkta samarbeten är enormt viktigt för oss och våra partners, men minst lika viktigt för våra besökare, säger Patrick Fredriksson.

Ämnen

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler såsom Way Out West, Sweden Rock, Summerburst och Åre Sessions. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Presskontakt Generella pressfrågor

Lisa Sandberg

Presskontakt PR
Emilie Olsson Lignell

Presskontakt Marketing & PR Manager
My Larsson

Presskontakt PR Manager
Alexander Kihlström

Presskontakt Senior Marketing & PR Manager
Emilia Hådén

Presskontakt Marketing & PR Manager

Arvid Rehn

Presskontakt Marknadskoordinator

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Folkungagatan 44