SUCCÉMUSIKALEN CATS TILL GÖTEBORG, STOCKHOLM OCH MALMÖ!

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2016 16:37 CET

Efter en andra säsong på London Palladium under 2015 och en efterföljande turné i Storbrittanien gör produktionen nu en internationell turné med start i januari.

Vi är stolta att meddela att Andrew Lloyd Webbers succéföreställning CATS, en av världens mest älskade musikaler, kommer till Göteborg, Stockholm och Malmö hösten 2017.

Biljetterna släpps på fredag den 2 dec kl 10.00 via LiveNation.se.

Cats är baserad på T. S. Eliots ”Cats - de knepiga katternas bok” och återvände i december 2014 till West End för att återförena det ursprungliga teamet bestående av regissören Trevor Nunn, medregissören och koreografen Gillian Lynne, designern John Napier och kompositören Andrew Lloyd Webber. Efter en andra säsong på London Palladium under 2015 och en efterföljande brittisk turné 2016 gör produktionen nu en internationell turné med start i januari 2017.

Cats, en av de längst spelade föreställningarna både i West End och på Broadway, hade världspremiär på New London Theatre 1981 och spelades sedan där under 21 rekordartade år, med totalt ca. 9 000 föreställningar. Produktionen belönades med både Olivier Award och Evening Standard Award för bästa musikal. Broadwayuppsättningen spelades i 18 år och fick 1983 motta sju stycken Tony Awards, inklusive Bästa Musikal.

Sedan världspremiären har Cats visats i över 30 länder, översatts till 15 språk och setts av över 73 miljoner människor över hela världen. Både den ursprungliga Londonensemblen och Broadwayensemblens inspelningar blev vinnare av Grammy Awards. Bland höjdpunkterna i denna klassiska Lloyd Webber-succé finns låten ”Memory” som har spelats in av över 150 artister, alltifrån Barbra Streisand och Johnny Mathis till Liberace och Barry Manilow.

Göteborg, Scandinavium
Torsdag 28 sep kl 19.30
Fredag 29 sep kl 19.30
Lördag 30 sep kl 15.00
Lördag 30 sep kl 20.00

Stockholm, Ericsson Globe
Torsdag 5 okt kl 19.30
Fredag 6 okt kl 19.30
Lördag 7 okt kl 15.00
Lördag 7 okt kl 20.00

Malmö, Malmö Arena
Torsdag 12 okt kl 19.30
Fredag 13 okt kl 19.30
Lördag 14 okt kl 15.00
Lördag 14 okt kl 20.00

CATS i Sverige presenteras av Live Nation & United Stage i samarbete med NGM Ltd.

Biljetter

Biljetterna släpps fredag den 2 december kl 10.00 via LiveNation.se

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.