TRE NYA BAND KLARA FÖR FESTIVALEN BORGHOLM BRINNER!

TRE NYA BAND KLARA FÖR FESTIVALEN BORGHOLM BRINNER!

Sveriges nya grymma festival, Borgholm Brinner (27-28 juli), släpper en ny omgång fantastiska artister utöver tidigare klara Graveyard (SE), Danko Jones (CAN) och festivalens huvudakt, metaljättarna In Flames (SE). Vi är glada att presentera tre spännande nya artister till sommarens lineup: Bullet for My Valentine (UK), Raised Fist (SE) och Comeback Kid (CAN)!

Biljetter och VIP-paket finns tillgängliga via www.BorgholmBrinner.se

Bullet For My Valentine (UK)
Mångfaldigt prisbelönade BFMV har turnerat Jorden runt sedan 2005 och släppet av debutalbumet ”The Poison” – med konserter på prestigefyllda arenor runt om i världen, inklusive flera datum på Wembley Arena i London. Med över fem miljoner sålda album världen över, är Bullet For My Valentine det mest framgångsrika metalbandet från UK sedan Iron Maiden. Förbered er på att vara bland de första att höra bandets sjätte studioalbum (som släpps i sommar) – LIVE på Borgholm Brinner!

Raised Fist (SE)
Det svenska Hardcore-bandet från Luleå är en liveakt utöver det vanliga. Med sångaren Alexander Hagman i täten är Raised Fist en urkraft som fortsätter att rättfärdiga sin status som ett energiskt och notoriskt bra liveband. Med låtar som ”Friends & Traitors”, ”Perfectly Broken” och ”Man & Earth” är Raised Fist ett av de mest populära Hardcore-banden just nu. Vi längtar efter att se Raised Fist på Borgholm Brinner i sommar!

Comeback Kid (CAN)
Comeback Kid är det kanadensiska Hardcore Punk-bandet som har röjt konstant sedan början av 2000-talet – och de är fortfarande snacket på Hardcore-scenen. Deras senaste släpp ”Outsider” från 2017 är bara ett av bandets många hyllade släpp. Vi är glada att få välkomna ett andra band från Kanada till sommarens lineup – till Borgholm Brinner!