Trivium

TRIVIUM PÅ SPEKTAKULÄR TURNÉ - MED GRYMMA GÄSTER!

Florida-bandet Trivium återvänder till Europa, med nya albumet ”The Sin and The Sentence” nedpackad i gitarrfodralen. Turnén, som presenteras av Metal Hammer, inkluderar dessutom Power Trip och Venom Prison för de tre datumen i Sverige. 14 mars på KB i Malmö, 15 mars på Fryshuset i Stockholm och 21 mars på Pustervik i Göteborg!

Biljetter släpps fredag 10 november klockan 10.00 via LiveNation.se

Trivium själva beskriver turnén så här:

"It’s time to bring 'The Sin and The Sentence' to the UK and Europe! One of the greatest things about headlining a tour is picking the bands to round out the bill. POWER TRIP and VENOM PRISON are not only the leading edge of the next wave of great metal acts, they are also some of our personal favourites. We are going to dive deep into our back catalogue to pair up the new tunes with some older classics and a few rarities we haven’t played in a long time. See you all very soon!"

Tre hårda datum gäller för Sverige: 14, 15 och 21 mars. Vi längtar!

Datum 2018
14/3 - Kulturbolaget, Malmö
15/3 - Fryshuset, Stockholm
21/3 - Pustervik, Göteborg

Biljetter

Biljetterna släpps fredag 10 november kl. 10.00. Mer info via livenation.se

Pressbiljetter & fotopass

Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.

Alexander Kihlström

Presskontakt Senior Marketing & PR Manager

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44