Global själsaktivist visar vägen till mindre dömande

Gabrielle Bernstein är en internationellt uppskattad lärare och själslig aktivist och har blivit en stark förebild för många livsnyfikna i världen. Den 14 augusti lanseras hennes senaste bok Sluta döma och hitta glädjen i livet. Med den vill hon väcka människor till att se den dömande inställningen omkring oss – såväl den som är riktad mot dig själv som mot andra – och vända den till något gott.

Som ung och ambitiös skulle Gabrielle stöta på mycket hårt i livet innan hon fann sin rätta väg. Till slut bestämde hon sig för att vända sina sår till visdom och bli en inspirationskälla för andra. På sin resa har hon fångat miljoner människor genom sina böcker, TV-framträdanden och via sociala media där hon dagligen delar personligt ur sitt liv till närmare 500 000 följare. Enligt Oprah Winfrey är hon den nya generationens spirituella ledare.

Gabrielle menar att när vi dömer vänder vi ryggen till det fina i livet, den grundläggande kärleken. Att bli medveten om vårt beteende kan hjälpa oss att bli mer uppmärksamma och närvarande och låta avundsjuka och självdestruktivitet ta mindre plats i livet. Målet är inte att sluta döma helt, utan att få ett sunt förhållningssätt till det.

I Sluta döma och hitta glädjen i livet bjuder författaren nära och personligt på sitt eget komplexa förhållande till dömande samt på de svårigheter och lärdomar hon mött på vägen. Boken innehåller redskap som affirmationer och meditationer samt ett 6-stegs-program för att komma till rätta med dömandets mönster och uppnå inre frid.

Gabrielle Bernstein kommer från New York och har skrivit sex böcker varav flera har hamnat på New York Times bästsäljarlista. Tidigare böcker som även finns på svenska är Spirit Junkie: Resan till inre frid och hennes storsäljare Universe has your back / Lita till din inre kraft. Utöver sitt författarskap är hon en hängiven föredragshållare samt meditations- och yogalärare på alla möjliga platser i världen. Hon är utsedd av Oprah Winfrey till en ”SuperSoul 100 Teacher” och har ett nära samarbete med Deepak Chopra i meditationssammanhang. Hon deltar regelbundet i TV-program som Dr. Oz Show och The Today Show och omtalas i medier runt om i världen.

Alexandra Jerselius, marknadsansvarig
alexandra.jerselius@brafo.se