DocMorris Apotek får tillstånd och lovar samtidigt korta väntetider

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 11:30 CET

Läkemedelsverket gav i fredags DocMorris Apotek tillstånd att bedriva apoteksverksamhet i Sverige. Den 25 februari öppnar det första apoteket i Eskilstuna följt av Billdal och Kalmar. Kunderna kan se fram emot korta väntetider, kunnig personal och ett inspirerande sortiment.

- Vi är glada att tillståndet nu är på plats och ser fram emot att få möta och hjälpa kunderna i våra nyöppnade apotek i Sverige, säger Mads Haaland-Paulsen, VD DocMorris Apotek.

Att kunden står i centrum för DocMorris Apotek avspeglar sig i medarbetarnas bemötande av kunderna, i utformningen av lokalerna som till exempel de rådgivningsrum som kommer att finnas där kunderna ostört kan få rådgivning, samt i hur kundflödet fungerar. I ett DocMorrisapotek får kunden göra klart hela sitt ärende i en och samma kassa. Kunden hämtar ut och betalar receptbelagda läkemedel i en och samma kassa och
slipper därför köa på flera ställen. För de kunder som handlar receptfria varor finns självklart en särskild kassa vid utgången.

- Vår ambition är att kunden snabbt ska få service och hjälp. Dröjer det längre än 5 minuter innan vi kan expediera dig, ger vi dig ett "plåster på såret" i form av en liten present, säger Mads Haaland-Paulsen.

Under våren öppnar DocMorris Apotek på flera ställen, både i mindre orter och i större städer. Planen är att inom några år ha upp till 100 fullserviceapotek runt om i landet.

För mer information:
Märit Wikström, Kommunikationschef DocMorris Apotek, +46 73 8255711.

DocMorris Apotek är en helt ny apotekskedja i Sverige. I februari 2010 öppnades det första apoteket i Eskilstuna. Redan idag finns vi på många orter spritt över hela Sverige. Vi växer snabbt och vi räknar med att öppna upp till 100 nya apotek i Sverige de närmsta åren.

Vi är särskilt stolta över att, som den första apotekskedjan i Sverige, kunna erbjuda dig fri rådgivning om hudvård av våra hudterapeuter. Vi har satsat på ett stort sortiment av hudvårdsprodukter och kan även erbjuda hudvårdsbehandlingar på några av våra apotek.

Kommentarer (0)