MobiTrotter tecknar avtal med researrangören Ving

MobiTrotter är en ny mervärdestjänst för reseindustrin som ger användaren en försäkring mot chockräkningar efter resan. LNC global mobile AB (LNC) ligger bakom appen. Ambitionen är att knyta partneravtal med resebranschen och reserelaterade företag för att få spridning på appen. LNC har i dagarna gått ut med en nyemission för att finsiera en internationell expansion. Se co-investment opportunity

”Vi är glada att ha Ving som partner och vi är säkra på att Vings kunder kommer gilla våra tjänster”, säger Peter Bjurström en av de två grundarna.

”Vi ser MobiTrotter som en perfekt tilläggstjänst för våra resenärer men även för guider och personal”, säger Tomas Waling, Ving

Sverige AB.

Ving genomför nu en test av tjänsterna med planerad lansering inför julförsäljningen.

Har man en iPhone eller Android-mobil finns appen att ladda ned kostnadsfritt via AppStore och Google play.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Bjurström, COO/CMD
Mobil: +46 (0)70 357735
Epost: peter.bjurstrom@mobitrotter.com

Jan Larsson, CEO
Mobil: +46705094502
Epost: jan.larsson@mobitrotter.com

• Telekom

• roamingfri mobiltelefoni
  • gratis mobiltelefoni
  • appar för internationll mobiltelefoni
  • mobilapp kapar kostnader för roaming

Om MobiTrotter

MobiTrotter drivs av LNC global mobile AB (LNC) med kontor i Årsta i södra Stockholm.

Vi som jobbar i LNC har alla en gedigen erfarenhet inom mobiltelefoni, IP- telefoni och telekombranschen. Vi är en liten flexibel organisation vilket gör oss snabba och mycket kostnadseffektiva jämfört med traditionella aktörer på marknaden.

LNC global mobile AB driver även LandNCall som erbjuder simkortslösningar för resor till Thailand, Spanien och Mexiko. LandNCalls tjänster går att använda även utan en Smartphone. LandNCall var först med att erbjuda Voip kopplat till lokala simkort. LandNCall AB grundades år 2009 och bolaget blev uppköpta och ägdes av Alltele, listade på OMX smallcaps, mellan 2010-2012.

Nu vänder vi oss återigen mot reseindustrin men har anpassat tekniken för appar då marknaden för Smartphones nu blivit mogen. 80-90% av vårt marknadssegment använder Smartphones idag. Vår målsättning är att genom MobiTrotter erbjuda den smartaste och enklaste lösningen för att kunna vara mobil utomlands och kunna ringa alla internationella samtal till lägsta möjliga pris, även från Sverige. LNC global mobile AB grundades 2013-03.

Peter Bjurström

VD, en av två grundare +46707357735