Daniel Kronheffer ny direktör för upphandling och organisationsutveckling på Locum

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 15:44 CET

Locums vd Patrik Emanuelsson har utsett Daniel Kronheffer till ny direktör för upphandling och organisationsutveckling. Daniel kommer närmast från en befattning som vd/koncernchef för Fasticon.

Daniel Kronheffer har lång erfarenhet från positioner inom fastighetsbranschen. Han har tidigare varit tillförordnad vd på Fasticon, vice vd på energibolaget Rindi AB och regionchef för Fasticon.

– Jag är mycket nöjd över att vi lyckats knyta till oss den kompetens som Daniel besitter. Daniel har precis rätt kvalifikationer för att bidra till Locums förändringsarbete och att leda arbetet för att stärka och utveckla vår upphandlingsavdelning, säger Locums vd Patrik Emanuelsson.

Daniel Kronheffer är 40 år, och är utbildad civilingenjör och civilekonom.
– Organisationsutveckling är ett område jag har stor erfarenhet av och jag ser fram att emot att bidra till Locums förändringsarbete. Jag tilltalas också av att få möjligheten att arbeta i en offentlig verksamhet, säger Daniel Kronheffer.

Daniel Kronheffer tillträder sin nya tjänst på Locum den 1 februari 2016.

För kontakt med Patrik Emanuelsson, 08-123 170 01eller
patrik.emanuelsson@locum.se.

För kontakt med Christina Hallberg, 08-123 171 42 eller
christina.hallberg@locum.se

Locum AB förvaltar och utvecklar vårdfastigheter på 2,1 miljoner kvadratmeter åt Stockholms läns landsting. En yta som motsvarar 210 Hötorgsskrapor eller ett område lika stort som sex stycken Gamla stan. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet, såväl offentlig som privat. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting.

Locums värderingar är Kundnytta, Helhetsansvar och Samverkan.