Daniel Meurk ny IT-chef på Locum

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2018 13:04 CEST

Daniel Meurk, IT-chef på Locum

Daniel Meurk ny IT-chef på Locum

Vårdfastigheterna ska fungera dygnet runt 365 dagar om året. Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt ägaren Stockholms läns landsting. En viktig funktion som måste fungera är IT-miljön och nu har Daniel Meurk tillträtt som ny IT-chef för Locum.

Daniel Meurk tillträdde i rollen som IT-chef den 5 mars 2018. Daniel har arbetat inom försvarsmakten som yrkesofficer och kommer nu närmast från en tjänst inom HCL Technologies i Göteborg och i Bangalore Indien.

– Det som gör det här jobbet extra intressant och som lockade mig till Locum är att företaget har ett högt uppsatt mål att bli en av landets bästa fastighetsförvaltare 2020. Det här kommer förstås kräva hårt arbete men Locum känns som ett spännande företag så det kommer bli en rolig resa.

Daniel kommer att fortsätta att förbättra och förstärka Locums digitala pro-cesser tillsammans med Stockholms läns landsting. Daniel har en lång erfa-renhet av att arbeta med förbättringsarbete från sina tidigare arbeten, där han haft ansvar för medarbetare i såväl New Delhi, Bangalore som i Göte-borg.

– Jag är mycket nöjd med att kunna knyta Daniel till oss. Han står för ett tryggt ledarskap tillsammans med en stor erfarenhet från förbättringsprocesser både inom och utanför Sverige, säger Dan Eriksson, ekonomidirektör på Locum.

För kontakt med Christina Hallberg, 08-123 171 42 eller

christina.hallberg-hoglund@sll.se

Locum AB förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt ägaren Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i Stockholms län. Locums vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020.