Locum vässar organisationen med ytterligare två starka chefsrekryteringar

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2017 13:38 CEST

Vårdfastigheterna ska fungera dygnet runt 365 dagar om året. Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Locum bedriver systematisk förvaltning med väl fungerande drift och skötsel som bas. För att säkerställa skötseln av våra vårdfastigheter anställer Locum två nya förvaltningsområdeschefer.

Ulrica Haglert tillträde rollen som förvaltningsområdeschef Sjukhus Nord den 1 juni. Hon kommer närmast från Ericsson där hon haft rollen som regionchef med totalansvar för Ericssons lokaler i Sverige.

– Det ska bli kul att jobba med något som känns viktigt på riktigt och bidra till en viktig samhällsfunktion. Jag tycker också att det är spännande med förändringsarbete och hoppas kunna bidra med min erfarenhet av fastigheter och förvaltning.

Från den 1 juni heter den nya förvaltningsområdeschefen för Södertälje sjukhus och S:t Görans sjukhus Rebecca Toll. Hon har tidigare varit Locums förvaltningsområdeschef för Sjukhus Nord. Hon har ansvarat för att driva, koordinera och utveckla förvaltningsområdet.

– Locum har många viktiga delar i sitt uppdrag. Det som jag bland annat ser som stora och roliga utmaningar är att genomföra de strategiska investeringarna, de största satsningarna någonsin i Stockholm av vårdfastigheter för att möta det växande vårdbehovet. Jag ser mitt arbete på Locum som en del av något större. Vad kan vara mer viktigt än att bygga och förvalta lokaler där det ska bedrivas vård?

Den här veckan har Locums kampanj ”Koll på läget” fokus på Södertälje sjukhusområde. Läs mer om vad vi gör under året och hur planerna ser ut för Södertälje sjukhus på locum.se.

För kontakt med Christina Hallberg, 08-123 171 42 eller

christina.hallberg-hoglund@sll.se

Locum AB förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt ägaren Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i Stockholms län. Locums vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020.