Locums vd får pris som årets kvinnliga förebild

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 17:30 CEST

I dag fick Gunilla Högbom utmärkelsen ”Årets kvinnliga förebild i fastighetsbranschen” av tidningen Fastighetsnytt och intresse- och branschorganisationen Fastighetsägarna.

Juryns motivering lyder:

”Gunilla Högbom är mitt uppe i en lång och framgångsrik karriär i fastighetsbranschen. Hon har varit verksam i olika delar av branschen och har därigenom skaffat sig en gedigen erfarenhet. Hennes integritet, analytiska kapacitet och professionella framtoning har gjort henne till en mycket uppskattad chef av såväl uppdragsgivare som medarbetare.

Gunillas engagemang utanför sin professionella roll bidrar dels till att synliggöra fastighetsbranschen som en attraktiv del av arbetsmarknaden, dels till en utveckling av branschen”.

– Jag blev överrumplad när jag fick beskedet men förstås mycket stolt.  Under de snart 30 år jag verkat i branschen, har andelen kvinnor ökat avsevärt. Jag är glad om jag med den befattning jag har kan vara en förebild för andra. Jag vill gärna pusha yngre kollegor att anta utmaningar i branschen även utanför den dagliga verksamheten, säger Gunilla Högbom.

– Priset innebär att fler får upp ögonen för Locum och vårt spännande uppdrag att skapa attraktiva vårdmiljöer. Det är glädjande att få det nu, då vi står inför omfattande och viktiga investeringar i Stockholms läns landstings fastigheter, fortsätter Gunilla.

Gunilla Högbom, vd Locum, 08-690 70 01, 070-484 70 01.
Christer Jansson, vd Fastighetsägarna Stockholm, 08-617 77 20, 070-513 77 20.

Locum AB är en av Sveriges större fastighetsförvaltare med ett fastighetsbestånd på cirka 2,1 miljoner kvadratmeter lokaler i Stockholms län. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting.

Locums kärnvärden är Kompetens, Hållbarhet och Affärsmässighet.