Tommy Lenberg rekryterad till Locum

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 07:30 CET

Tommy Lenberg blir ny fastighetsutvecklingsdirektör på Locum.
 –  Han ska driva utvecklingen av de strategiska fastighetsfrågorna för att optimera och stödja det framtida vårdutbudet, säger Locums vd Gunilla Högbom.

Locum AB förvaltar vårdfastigheter på cirka 2,1 miljoner kvadratmeter i Stockholms län. Vården och fastigheterna står inför omfattande förändringar och investeringar. Bara till år 2014 väntas investeringar för över fem miljarder att genomföras i landstingets fastigheter, exklusive byggandet av Nya Karolinska Solna.

Tommy Lenberg ska driva de strategiska fastighetsfrågorna för att optimera och stödja det framtida vårdutbudet inom länet. I hans uppdrag ingår också att utveckla den del av beståndet som landstinget successivt avser att avyttra som till exempel nuvarande sjukhusområdet i Solna.

- Det ska bli väldigt spännande att få arbeta med dessa strategiska frågor; att stötta våra ägare och hyresgäster i vårdutbyggnaden. För vi står inför en verklig expansion och det gäller att vi skapar hållbara lösningar – både på kort och lång sikt. Utmaningen blir att föra samman alla intressen som till exempel vårdens, ägarens och politikernas med vår kompetens om fastigheterna.

- Vi valde Tommy för hans gedigna erfarenhet av både fastighetsbranschen och landstingssektorn, säger Locums vd Gunilla Högbom.

Närmast kommer Tommy Lenberg från Uppsala läns landsting där han var förvaltningsdirektör på Landstingsservice. Han har även djup kunskap om Stockholms läns landstings fastigheter då han har arbetat på Locum i nio års tid, bland annat som förvaltningsdirektör.

Gunilla Högbom, vd Locum, 08-690 70 01, 070-484 70 01.
Tommy Lenberg, fastighetsutvecklingsdirektör Locum, 018 - 611 77 12.

Locum AB är en av Sveriges större fastighetsförvaltare med ett fastighetsbestånd på cirka 2,1 miljoner kvadratmeter lokaler i Stockholms län. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting.

Locums kärnvärden är Kompetens, Hållbarhet och Affärsmässighet.