Löfbergs växlar upp inom Ready To

Löfbergs växlar upp inom Ready To

Kafferosteriet Löfbergs storsatsar inom det snabbväxande Ready To-segmentet och bildar ett nytt affärsområde med fokus på On the go-produkter. Samtidigt planerar man för en rad spännande nyheter.

Det nya affärsområdet leds av Björn Norén, som tidigare ansvarat för Private Label på Löfbergs. Målsättningen är att lansera naturliga, hälsosamma och smakrika produkter som svarar upp mot nya konsumtionsmönster, inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa.

Sortimentet kommer att bestå av ICE Coffee, Cold Brew, andra kylda drycker, mellanmål och snacks. Till att börja med.

Superbonobo
Som ett led i satsningen har Löfbergs förvärvat Superbonobo, med ett sortiment av populära Rawbars, Rawballs och nyheten GoDish. Alla gjorda på naturliga och ekologiska ingredienser, helt utan onödiga tillsatser eller sötningsmedel.

Stort fokus läggs på produktutveckling, samtidigt tillförs resurser inom försäljning och marknadsföring för att stärka service och support och service till alla kunder.

God energi på ekologiska råvaror från växtriket

Andra spännande nyheter
Även på dryckesområdet inleder Löfbergs året med en rad spännande nyheter:

Cold Brew
Kallbryggt kaffe är en het trend, inte minst bland nästa generation kaffeälskare. Här lanserar Löfbergs tre nya produkter senare i vår. Basen är ett mörkrostat premiumkaffe från unga kaffeodlare i Colombia. Kaffet bryggs på kallt, friskt vatten i 16 timmar, ett hantverk som ger helt unika smakegenskaper. Löfbergs Cold Brew kommer att finnas i tre varianter: Antioquia Reserve, Licorice och Ginger. Vilken blir din favorit?

Gott kallbryggt kaffe (Cold Brew) från Löfbergs

Caffeine water
Functional water är ett segment som växer starkt i USA och Asien, och som nu gör sitt inträde i Europa och Sverige. Även här vill Löfbergs ligga i framkant och driva segmentet. I april lanserar Löfbergs ett kolsyrat koffeinvatten som piggar upp som kaffe, och släcker törsten som vatten. Kommer finnas i tre olika smaker: citron, äpple och jordgubb. Vänder sig bland annat till medvetna och hälsosamma konsumenter som söker en naturligt uppiggande produkt utan långa innehållsförteckningar.

Löfbergs lanserar koffeinvatten (Caffeine Water)

ICE Coffee
Löfbergs har på kort tid nått ca 20 procent marknadsandel inom iskaffe. Nyckeln till framgång är den goda smaken, vinnande design och helt naturliga produkter utan tillsatser. Under våren utökas ICE Coffee-familjen – med vad avslöjas inom kort.

Ice Coffee från Löfbergs

Och som sagt, det här är bara början på Löfbergs satsning inom Ready To. Håll utkik efter fler spännande nyheter!