Brand under kontroll

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2019 15:57 CEST

Rökutvecklingen i Löfbergs kaffeskrapa i Karlstad är nu under kontroll. Orsaken till rökutvecklingen var en mindre glödbrand i en kylcylon. Glödbitar passerade genom en skorsten och antände taket utifrån.

Evakuering av personal och kontakter med räddningstjänst har fungerat enligt alla rutiner. Inga personer har skadats, och de materiella skadorna är minimala.

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se

Kommentarer (0)

Kommentera