Löfbergs dubbelt nominerade till PR-pris

Löfbergs dubbelt nominerade till PR-pris

Idag presenterades de nominerade till Nordic Digital PR Awards 2018. Priset delas ut till aktörer som arbetat med PR på ett effektivt och framgångsrikt sätt. Löfbergs är nominerade i två kategorier: Newsroom of the Year och PR Personality of the Year.

- Kul att vårt arbete uppmärksammas! Det är ett kvitto på att vi presenterar Löfbergs och vad som händer hos oss på ett intressant och relevant sätt, säger Anders Thorén, pressansvarig på Löfbergs.

Nordic Digital PR Awards delas ut av Mynewsdesk som är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.

Hårdare konkurrens
Priset delas ut för tionde året i rad. Nytt för i år är att det är färre kategorier och att det gäller för alla länder i Norden.

- Hårdare konkurrens med andra ord! Därför känns det extra kul att vara nominerade i år, säger Anders Thorén.

Dubbla nomineringar
Löfbergs är dels nominerade i kategorin Newsroom of the Year där priset går till den bäst lyckats kombinera intressanta texter, bilder och videos för att göra det enkelt för besökaren ta del av nyheter.

I kategorin PR personality of the Year går priset till en person som gjort något extra inom PR och kommunikation det senaste året. Här är Anders Thorén, pressansvarig på Löfbergs, nominerad.

- Oerhört hedrande förstås! Men kommunikationen på Löfbergs är ett lagarbete, så den här nomineringen skulle inte vara möjlig utan mina fantastiska kollegor, säger Anders Thorén.

>> Alla nominerade i Nordic Digital PR Awards

De nominerade kommer nu att granskas av en extern jury samt analyseras och utvärderas på den data som finns tillgänglig. Vilka som vinner meddelas den 28 mars.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se