​Löfbergs kaffepartner på Europanivå

​Löfbergs kaffepartner på Europanivå

Kafferosteriet Löfbergs blir officiell kaffepartner till två av de mest prestigefulla kaffeeventen i Europa. Avtalet löper på tre år och omfattar the UK Coffee Leader Summit i London och The European Coffee Symposium som 2018 arrangeras i Milano. Eventen arrangeras av Allegra.

- Ett gyllene tillfälle att bygga relationer som är viktiga för vår fortsatta expansion utomlands, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

Löfbergs grundades 1906 och är ett av Nordens största familjeägda kafferosteri. Det senast decenniet har företaget växt både organiskt och genom förvärv. Idag säljer Löfbergs kaffe på ett tiotal marknader, med fokus på Europa och Kanada, och fyra av tio koppar säljs utanför Sverige.

Ledande på området
UK Coffee Leader Summit i London och The European Coffee Symposium samlar närmare 1 000 beslutsfattare inom Out of Home, det vill säga hotell, restauranger, caféer och servicehandel.

- Det här är ett område där vi är ledande i Sverige, och vi har goda möjligheter att växa även på andra marknader, bland annat i Storbritannien där vi har en positiv utveckling, säger Lars Appelqvist.

På eventen kommer Löfbergs lyfta fram sitt breda kaffesortiment såväl som den växande produktportföljen med kalla kaffedrycker: ICE, Cold Brew och Caffeine Water.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se