Löfbergs kan bli Årets leverantör

Löfbergs kan bli Årets leverantör

Kafferosteriet Löfbergs fortsätter att uppmärksammas för sitt hållbarhetsarbete och sin innovationskraft. Nu är det klart att Löfbergs är en av tre finalister i kategorin Årets leverantör på Fast Food Awards.

Motivering för Löfbergs lyder: Med ett ansvar för människor och miljö som förmedlas på ett effektivt sätt tar det unika familjeföretaget ställning för värden som stärker hela värdekedjan, från plantagen till kundens kopp. Med en egen konceptbutik i hjärtat av Stockholm har man också stärkt sitt varumärke rejält i en konkurrensintensiv bransch.

Fast Food Awards är en tävling där kreativa och ansvarsfulla initiativ och lönsam utveckling lyfts fram och premieras. Det tävlas i sju olika kategorier, bland annat Årets leverantör där Löfbergs, Vitamin Well och Oumph! gör upp om titeln. Vem som vinner avslöjas den 1 februari.

Tävlingen arrangeras av Fast Food Magazine, Skandinaviens ledande magasin för snabbmatsbranschen.

Läs mer om Fast Food Awards här: http://www.fastfoodawards.se

Sofia Svahn, Kommunikationsdirektör, 054-140110

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har drygt 300 anställda och omsätter 1,7 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs. http://www.lofbergs.se