​Löfbergs kaxiga kusin

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2019 07:00 CEST

No fake! No shit! Func är en naturlig funktionsdryck gjord på naturliga råvaror, utan onödiga tillsatser eller sötningsmedel. Den är boostad med vitaminer och mineraler, och finns bland annat på Hemköp, Willys och Preem.

– Perfekt för den medvetna och hälsosamma konsumenten som vill ha en naturlig funktionsdryck utan onödiga tillsatser, säger Anders Thorén, pressansvarig på Löfbergs.

Balance, Performance och Protection
Func görs på lätt kolsyrat svenskt källvatten med smak och färg från kallpressade frukter och grönsaker, boostad med vitaminer och mineraler som bidrar till kroppens normala funktioner på olika sätt. Den finns i tre olika varianter:

• Func – Balance
    Naturlig smak och färg från kallpressad juice av spenat, lime och mynta. Boostad med vitaminer och mineraler som bidrar till normal funktion av nervsystemet och balanserad elektrolytnivå (vitamin C, B3, B5 och B7, samt magnesium).
  • Func – Performance
    Naturlig smak och färg från kallpressad juice av rödbeta, rabarber och citron. Boostad med vitaminer som bidrar till normal energiomsättning och mental prestation (vitamin C, B3, B5, B6 och B7).
  • Func – Protection
    Naturlig smak och färg från kallpressad juice av ingefära och citron. Boostad med vitaminer och mineraler som bidrar till immunsystemets normala funktion (vitamin C och B6, samt selen och zink).

Den lite kaxigare kusinen
Med Func breddar Löfbergs sitt utbud av naturliga produkter inom det växande Ready To-segmentet. Sortimentet består sedan tidigare av iskaffe, kallbryggt kaffe och den naturliga energidrycken Caffeine Water. Func sticker ut eftersom det är Löfbergs första produkt utan kaffe eller koffein.

- Func är familjens kaxiga kusin. Den kommer attrahera aktiva konsumenter som gör medvetna och hälsosamma val för att ta hand om sig själva. Vi kallar det att hitta #myfunc, säger Anders Thorén.

www.myfunc.se går det redan att läsa om vad naturfotografen Tommie Svanström Ohlson gör för att dämpa sin panikångest och hur OS-mästarna i Team Hasselborg hittar balansen mellan glädje och fokus för att prestera på topp.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se

Kommentarer (0)

Kommentera