Fullsatt frukostseminarium

Vilka nya krav ställer e-handeln på logistiklösningar? Do´s and don´ts för att lyckas med den kinesiska marknaden?

Imorse var det dags för Habit Frukostforum.

Eric Sandgren, Business Development Manager och Patrik Andreasson, VD för Logents affärsområde Tull höll en uppskattad föreläsning tillsammans med Huginbiz, plats Urban Deli på Sveavägen i Stockholm.

Eric och Patrik pratade om vilka nya krav som ställs på e-handelslogistiken och gav exempel från världens största autostore-lösning samt ett nytt erbjudande på en manuell lösning. De talade också om vilka som är de avgörande faktorerna för en väl fungerande logistikkedja, med rätt avtal och utrustning, rätt personal och rätt tillstånd och systemstöd.

Martin Kössler, VD Huginbiz talade om hur man kan växa med nya marknader, hur man säljer via distributionspartner och varför man ska välja Kina. Jennifer Duong, projektledare Huginbiz diskuterade kring vad som krävs för att ta steget och vilka förutsättningar som finns och Linlin Zhai, projektkooridnator beskrev E-handelns ekoystem i Kina. Hur hanterar man logistiken från lager till leverans till kundens dörr?