Ancotrans väljer Logent Logistikcentrum i Hallsberg

Logent Logistikcenter i Hallsberg, Hallsbergsterminalen, tar sedan augusti emot Ancotrans tågpendel i Hallsberg, som tidigare gick till Örebro. Detta nya samarbete gör att Logent stärker sin position som kombiterminal/inlandshamn. Med det nya samarbetet med Ancotrans ökar Logent sin kapacitet genom utökade öppettider, fler truckar och implementering av ett nytt IT-system anpassat för terminalverksamheten.

Christian Bergholtz, Branch Manager Ancotrans: ”Det geografiska läget av Logents Logistikcentrum i Hallsberg samt deras breda tjänsteutbud, med t.ex tullager, CFS Container Freight Station och lagerhållning, gjorde att vi valde dem som samarbetspartner, vilket känns mycket spännande inför framtiden.”

Hallsbergs kommun är nöjda över den nya tågpendeln, bl.a eftersom transportsätt med miljön i fokus är en mycket viktig faktor.

Michael Sköld, Business Development and Strategic Sales, Logent: ”Ancotrans är en av Sveriges största containertransportörer. De har en expansiv och intressant verksamhet och vi är mycket stolta över vårt nystartade samarbete. Logent i Hallsberg har nu de tre största svenska containertransportörerna som kunder i Hallsbergsterminalen.”