GDPR är snart på plats – så kan din organisation förbereda sig

Blogginlägg   •   Jan 17, 2017 14:22 CET

Den 25 maj 2018 införs EU:s nya dataskyddsförordning, The General Data Protection Regulation (GDPR). För IT-säkerhetsansvariga påverkar den nya förordningen främst arbetet på två områden: rapporteringen vid dataintrång och hanteringen av sekretessbelagd information.

När GDPR träder i kraft innebär det dels nya krav på rutiner och processer för att hantera register på ett säkert sätt, dels nya krav på den ansvariga ledningen. Den nya dataskyddsförordningen ersätter den svenska personuppgiftslagen och kommer att gälla för alla organisationer och branscher som sparar eller på något sätt hanterar personlig och känslig information om sina anställda eller sina kunder.

LogRhythms white paper ”The General Data Protection Regulation – Get the facts and prepare your business” beskriver hur din organisation bäst förbereder sig på införandet av GDPR. Vad innebär GDPR? Hur påverkas arbetet med IT-säkerhet? Hur kan arbetet struktureras för att möta de nya kraven?

Ladda ner white paper»

Läs mer om GDPR på Datainspektionens hemsida»

Kommentarer (0)