Sju steg till ditt eget Security Operations Center

I takt med att cyberattacker som WannaCry och Petya/NotPetya blivit vardag har kraven att ha beredskap att hantera hot och tillbud dygnet runt, alla dagar ökat. Samtidigt har relativt få organisationer kapacitet att bemanna sin säkerhetsfunktion under alla dessa timmar.

Lösningen kan i många fall vara att skapa ett Security Operations Center (SOC). Med en hög grad av automatiserade processer kan ett SOC bidra till att identifiera intrång och göra det möjligt att snabbt sätta in effektiva åtgärder, utan att det kräver fler medarbetare eller ökad budget. Genom att använda ett SOC minskar risken för att intrång förblir oupptäckta – något som i dag är ett av de allvarligaste säkerhetshoten mot många företag.

LogRhythms James Carder visar hur du i sju steg utformar och implementerar ett SOC med rätt kapacitet för din verksamhet. I presentationen ”7 Steps to Build Your Security Operations Center” beskriver han hela processen stegvis, från att utveckla en strategi till att underhålla och förbättra organisationens SOC.

Läs presentationen här (Slide Share)»