Pressmeddelande -

Nya destinationer och förstärkt LIGHT-koncept när Lotus Travel lanserar ny katalog

När Lotus Travel lanserar sin nya resekatalog för 2014 återfinns både välkända klassiker och spännande nyheter. Bland årets nykomlingar finns rundresorna Natursköna Bali & Lombok, Mytiska Bhutan & Nepal samt Shanghai de Luxe. Dessutom har LIGHT-konceptet utvidgats med nya resor till Burma, Kina, Vietnam och Kambodja.

Våra LIGHT-resor till Indien, Malaysia och Japan som introducerades i samband med förra årets katalog har under 2013 gjort stor succé. Dessa resor inkluderar engelsktalande guide, bra boende och guidade turer samtidigt som vi lämnar en hel del utrymme för upptäckter på egen hand. I 2014 års katalog har vi utökat konceptet med fler destinationer och erbjuder nu LIGHT-resor även till Burma, Kina, Vietnam och Kambodja.

“Vi ser en ökad efterfrågan på rundresor med ett lite mer flexibelt program, där man varvar guidade turer med tid för egna upptäckter. Denna typ av resor passar lite mer resvana personer som uppskattar fördelarna med att ha ett färdigt program med transporter, boende och de främsta sevärdheterna inkluderat men som också vill ha tid att upptäcka destinationen i egen takt. Eftersom dessa resor sker med engelsktalande guide, och allt inte är inkluderat i resan, blir prislappen också mycket fördelaktig på dessa resor.” säger Linda Svensson som är ansvarig för Lotus Travels fasta rundreseprogram.

Den kanske mest spännande nyheten i 2014 års katalog är rundresan till Bhutan och Nepal. Bhutan är ett litet kungadöme i Himalaya som under mycket lång tid varit slutet för omvärlden. Lotus Travels rundesa Mytiska Bhutan & Nepal inleds i Nepals huvudstaden Katmandu och fortsätter därefter till det vackert belägna Nagarkot. I Bhutan upplever vi huvudstadens kontraster för att sedan vandra i storslagen natur i Punakhadalen. Naturligtvis besöker vi även klostret Taktsang som ser ut att klänga sig fast längs med bergväggen.

En annan ny rundresa i Lotus Travels fasta utbud är Natursköna Bali & Lombok där vi får uppleva allt från lantbruk på Bali, delfinsafari i Lovina och vandringar bland risfält och regnskog till sol och bad på Giliöarna och vattenfall på Lombok.

Shanghai de Luxe är ytterligare en nyhet i 2014 års katalog, där vi ger möjligheten att utforska Kinas största stad tillsammans med en svensktalande guide. Vi besöker den mysiga stadsdelen Franska koncessionen, lär oss laga dumplings tillsammans med en kock, shoppar och äter på några av Shanghais främsta restauranger.

Samtliga nyheter finns presenterade med detaljerat program på www.lotustravel.se

• light-resor
  • lotus travels katalog
  • resor asien

Lotus Travel har i mer än 20 år arrangerat guidade rundresor, temaresor och skräddarsydda resor för både privatpersoner och företag. Som enda svenska researrangör har vi egna kontor i Peking och Shanghai vilket ger oss unika möjligheter att i minsta detalj arrangera upplevelserika resor av högsta kvalitet. I vårt programutbud återfinns fantastiska resmål såsom Kina, Indien, Nepal, Japan, Burma, Bhutan, Vietnam, Malaysia, Sri Lanka, Kambodja och Indonesien. Vi är din guide i Asien.

Elby Kwok Drewsen

Presskontakt VD 08 - 545 188 40