Pressmeddelande -

Resor till Kina i fokus när Lotus Travel ställer ut på Stockholm Travel Show 2014

Stockholm Travel Show är en ny resemässa som samlar ett 50-tal utställare och partners inom Stockholms resebransch. Efter förra årets lyckade mässa i Gallerian, hålls nu ett andra evenemang på Centralstationen den 8-10 maj 2014. Centralstationen är Sveriges främsta knutpunkt och en av huvudstadens viktigaste marknadsplatser. Här passerar i snitt 250 000 besökare per dag och över hälften av dem beräknas spendera minst 30 minuter i mässmiljön.

Under mässdagarna riktas ett tydligt fokus på Kina som resedestination under samlingsnamnet Discover China, ett samarbete mellan Lotus Travel, Air China, Jade Travel, Kinaresor och Nordic Chinese Culture Development. Med en stark samlad expertis om Kina som resmål bjuds besökarna på tips, inspiration, aktiviteter, tävling och fina mässerbjudanden.

Stockholm Travel Show äger rum på Stockholms Centralstation (Centralplan 15, Stockholm) och har nedanstående öppettider:

Torsdag den 8 maj kl. 08:00 – 18:00
Fredag den 9 maj kl. 08:00 – 18:00
Lördag den 10 maj kl. 10:00 – 18:00.

Mer information på  http://stockholmtravelshow.se/

• kina som resmål
  • discover china
  • resor till kina
  • lotus travel
  • stockholm travel show

Lotus Travel har i mer än 20 år arrangerat guidade rundresor, temaresor och skräddarsydda resor för både privatpersoner och företag. Som enda svenska researrangör har vi egna kontor i Peking och Shanghai vilket ger oss unika möjligheter att i minsta detalj arrangera upplevelserika resor av högsta kvalitet. I vårt programutbud återfinns fantastiska resmål såsom Kina, Indien, Nepal, Japan, Burma, Bhutan, Vietnam, Malaysia, Sri Lanka, Kambodja och Indonesien. Vi är din guide i Asien.

Elby Kwok Drewsen

Presskontakt VD 08 - 545 188 40