Trovärdig PR och kommunikation ger företag ökad lönsamhet

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2012 07:30 CEST

Idag lanseras ett nytt företag som ska hjälpa företag att nå sin bästa potential. Loving Communications är ett PR- och kommunikationsföretag som hjälper företag och organisationer att hitta kanalerna och tillvägagångssätten för att utveckla sin verksamhet och nå sina mål. Ägaren och grundaren Wania Forsman har mångårig erfarenhet från politisk kommunikation.

- Efter att i flera år varit politiskt aktiv och arbetat med politisk kommunikation bland annat inom riksdag och kommun har jag lärt mig vad PR och kommunikation handlar om, säger grundaren Wania Forsman. Det handlar om att bygga ett starkt och trovärdigt varumärke och sedan berätta om din verksamhet på ett förtroendeingivande sätt, då har du lyckats, menar hon.

En väl fungerande och förankrad kommunikation lägger grunden för ett trovärdigt varumärke. Utifrån företagens behov erbjuder Loving Communications tjänster inom allt från strategisk kommunikationsplanering till copywriting.

- Ett starkt varumärke är kopplat till hur företaget fungerar i stort, säger Wania Forsman. Ibland börjar arbetet med att hjälpa företaget att skapa en välmående organisation med mål och visioner som alla medarbetare arbetar gemensamt emot, något vi också kan erbjuda genom våra tjänster, berättar hon.

- All publicitet är inte bra publicitet, det är viktigare att du sorterar vad du vill ha sagt och verkligen lyckas med att förmedla det, säger Wania Forsman. Alla i företaget ska känna sig trygga med företagsbilden, avslutar hon

Läs mer på www.lovingcommunications.se

Wania Forsman, ägare och grundare
070 88 77 112

Loving Communications startades 2012 av Wania Forsman. Företaget erbjuder mångårig erfarenhet från arbete i stora och små organisationer, både inom privat och offentlig sektor. Erfarenheterna inom kommunikation och PR gör att vi kan erbjuda hög kompetens och snabb leverans på ett förtroendeingivande sätt.

Loving Communications föddes utifrån en idé om att all kommunikation behöver vara ärlig, genuin och respektfull för att den ska fungera. Vi behandlar andra som vi själv vill bli behandlade.

Vi arbetar med framstående samarbetspartners med hög kompetens inom många olika områden. Alla tjänster utgår från kundens specifika behov.

Kommentarer (2)

Lycka till Wania! Du är en av våra bästa volontärer och har varit det i många år. Jag vet att dina kunder kommer att vara väldigt nöjda med dina insatser. Hälsningar/Claire Rosvall, Grundare Stiftelsen MinStoraDag

- Claire Rosvall - 2012-07-11 10:29 CEST

Jätteroligt Wania! Jag önskar dig all framgång och vet att det kommer att gå bra för dig. Delar helt din uppfattning att det man är bäst på ska man ägna sig åt och vidareutveckla, precis som du gör nu.

Kristina

- Kristina Lemón - 2012-07-11 13:26 CEST