Erika Rönnquist Hoh slutar som vd för Lowell Sverige

Lowell i Norden förändrar sin organisationsstruktur från att ha landsorganisationer till att ha en funktionellt baserad nordisk organisation. I och med detta kommer Lowell Sveriges vd, Erika Rönnquist Hoh att lämna Lowell för att påbörja uppdrag utanför företaget. Erika arbetar augusti ut för att säkerställa en stabil övergång för verksamhet, kunder och personal.

-Jag lämnar Lowell efter sex fantastiska år. Under de här åren har jag tillsammans med mina medarbetare och våra fina kunder byggt upp vår svenska verksamhet till att bli den ledande aktören inom bank och finansiella institutioner i Norden. Det känns extra kul att 2018 var det bästa året någonsin finansiellt för Lowell Sverige, med en hög lönsamhet och stark tillväxt. Jag har stark tilltro till att Lowell kommer fortsätta sin fina tillväxt framöver, både i Sverige och övriga Europa, säger Erika Rönnquist Hoh, vd Lowell Sverige.

I den nya nordiska organisationen försvinner länderna som affärsenheter, vilket innebär att det inte kommer tillsättas en ny Sverigechef för Lowell Sverige.