Lumen Communication AB tecknar femårsavtal med Loxysoft AB

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 16:39 CET

Efter en lyckad testperiod av Loxysoft Sales, där man redan under testet utökade antalet platser, valde Lumen Communication att teckna ett hyresavtal på fem år.

- Vi har gjort ett smart, effektivt och långsiktig val gällande vårt samarbete med Loxysoft. Deras system håller en mycket hög kvalité vilket gör dem ledande inom branschen. Personalen är utomordentliga, flexibla, hjälpsamma och snabba. Loxysoft är helt enkelt ett företag att räkna med, säger Mohammad Al-Khafaji, Verksamhetschef på Lumen Communication .

- Vi ser mycket positivt på avtalet med Lumen Communication. Att de redan utökat sitt avtal flera gånger och att de ser långsiktigt på vår affärsrelation är mycket glädjande. Det har bara varit positiva tongångar hittills och det ska bli kul att följa deras framsteg på nära håll, säger Daniel Johansson, Account Manager på Loxysoft AB.

Loxysoft AB utvecklar datorbaserade lösningar som effektiviserar företags telefonisystem genom att integrera dessa med datorsystem. Denna nisch brukar kallas för CTI – Computer Telephony Integration, eller CT – Computer Telephony.

Loxysoft AB har sedan starten 2001 vuxit till Sveriges ledande leverantör av callcenterapplikationer. Som årets gasellföretag 2008 och med en 62:a plats på FAST 500 med en tillväxt på 2367 procent är Loxysoft AB ett av Europas snabbast växande företag inom media, telekom och teknologi.

Loxysoft AB har sitt kontor i Östersund i Jämtlands län. Med siktet inställd på Europa ser vi fram emot nästa steg i företagets utveckling.

Kommentarer (0)