Nordisk Dialog AS i Norge tecknar avtal med Loxysoft

Det norska företaget Nordisk Dialog AS tecknar ett 12-månadersavtal med Loxysoft. Avtalet avser hyra av Loxysoft Outbound Sales mot den norska marknaden.

”Grunnen til at vi i utgangspunktet ønsket å benytte oss av Loxysoft som vår systemleverandør er på grunn av deres gode rykte i salgsbransjen, og at de tjenester de kunne tilby innen effektiv kundekontakt med dialer var noe vi så et behov for slik at vi kunne øke vår grad av kontakt med potensielle kunder.”

”I motsetning til løsninger der våre salgsagenter manuelt ringte opp kundene med IP-telefon, har Loxysoft hjulpet oss med å øke vår kontakt med potensielle kunder med ca. 300%. Dette har også gitt god oppsving i våre salgsresultater, og gir agentene en mer effektiv arbeidsdag og høyere trykk på salg i vår avdeling”, säger Alexander Ramberg, Teamleder TM på Nordisk Dialog AS.

”Med våra lösningar för den norska telemarketingbranschen ger vi våra kunder ett mervärde som verkligen uppskattas. Funktioner som SMS-hantering, kombinerat med dynamisk uppringande IVR, ger en avsevärt starkare möjlighet att säkra och bekräfta sina bearbetningar i realtid”, säger Tuomas Koli, Key Account Manager på Loxysoft.

”Vi ser nu att vår försäljning på den norska marknaden börjar ta fart”, säger Fredrik Genstrand, Account Manager på Loxysoft. ”Liksom för Nordisk Dialog finns det en stor potential för många andra företag i Norge att öka effektiviteten med Loxysoft Sales.”

Om Loxysoft
Loxysoft har ett egenutvecklat säljstödssystem med en telefoniserver som bas. Systemet hanterar förutom telefoni en mängd andra kontaktsätt, som e-post, sms och postutskick. Systemet är byggt för att hantera de processer som kontaktintensiva företag handskas med dagligen, alltifrån schemaläggning och planering till statistik, utskick av orderbekräftelser och backoffice-funktioner, som ljudfilsavlyssning och ordergodkännande.

Systemet kan köpas eller hyras som en tjänst. Loxysoft är idag Sveriges ledande leverantör av uppringande system för callcenter och försäljningsföretag. Företaget växer även inom inkommande trafik. I dagsläget görs 8 miljoner samtalsförsök och 20 miljoner samtalsminuter per månad i hyrsystemet.

Om Nordisk Dialog AS
Nordisk Dialog AS er et salgsselskap basert i Tønsberg, Norge. Vi tilbyr tjenester innen salg og markedsføring for å gi våre kunder maksimal utnyttelse av markedet for deres produkt og tjenester, blant annet via vår TM-avdeling i Tønsberg. Vår TM-avdeling har i dag kapasitet på 12 salgsagenter, og jobber i dag med kjente merkenavn innen kurstjenester og telekom til SMB-markedet og privatmarkedet. Vi fokuserer på å kunne tilby våre kunder en effektiv og resultatfokusert løsning for salg av deres produkter med høy kvalitet.

Thommy Wiklander
post@nordiskfaktura.com