Loyo tilldelas Privata Affärers utmärkelse Årets Bankapp

Kenneth Nilsson och utmärkelsen Årets Bankapp - för lojalitetsappen Loyo

I tidningen Privata Affärers årliga utmärkelse av de bästa bankerna och de bästa banktjänsterna har Resurs Bank tilldelats utmärkelsen Årets bankapp. Lojalitetsappen Loyo får utmärkelsen med motiveringen "Det är inte alltid en tjock plånbok gör dig gladare. Här är beviset."

Appen Loyo gör det enkelt för konsumenter att samla kundklubbar i sin smarta mobil. Med appen får användarna erbjudanden och bonuscheckar, kan betala och registrera köp samt se sitt saldo, ansöka om kredit med bank-id och bli medlemmar i anslutna kundklubbar. Appen kan även användas för kundklubbar från kedjor som inte är samarbetspartners med Resurs Bank. Loyo är gratis att ladda ner för iPhone eller Android.

- Vi har länge tittat på olika appar i världen för att se vad som efterfrågas och vad som erbjuds handelns kunder. Vi upptäckte att det saknades någonting som förenklade vardagen och som erbjöd full mobilitet. Med Loyo har vi skapat det vi sökte efter. Att kraftigt öka värdet av kort och lojalitetsklubbar för konsumenterna i handeln. Självklart är vi stolta över att Privata Affärer valde Loyo app till årets bästa bankapp, säger Kenneth Nilsson, VD Resurs Bank.

Ett år efter lanseringen av Loyo har över 100 kedjor och 25 köpcentrum anslutit sig till appen. Drygt 80 000 kunder använder tjänsten som gör plånboken tunnare på kort och mobilen ännu smartare. Kundnytta som Privata Affärers jury valde att prisa.

Smart att samla kundkorten i en app. Och Resurs har lyckats samla ihop många redan. Det imponerar. Nu är det bara att hoppas att de fortsätter att samla ännu fler, säger Louise Göransson, Privata Affärers redaktionschef och jurymedlem.

Det är tredje gången som tidningen Privata Affärer tilldelar Resurs Bank en utmärkelse. 2004 och 2012 fick Resurs Bank utmärkelse för Årets sparkonto och 2015 för Årets bankapp.

För mer information kontakta:

Lotta Blond, Marknadsansvarig, Resurs Bank, +46 722 52 33 10, lotta.blond@resurs.se