Pressinbjudan till LRFs politikerträff om livsmedelsstrategi, vattenlagen och äganderättsfrågor

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 13:49 CET

Fredagen den 19 februari samlar LRF Södermanland politiker och tjänstemän med intresse för de gröna näringarnas frågor till en studie- och diskussionsdag kring de nationella och regionala livsmedelsstrategierna med utblickar mot vattenlagen och äganderätts/skogsfrågor.

Du som representerar pressen är mycket välkommen att ansluta vid 13.30 på Vadsbro föreningsgård då LRF Södermanlands ordförande Margareta Malmquist presenterar och diskuterar regional och nationell livsmedelsstrategi. Du får möjlighet att prata med både politiker, tjänstemän och LRF-representanter och få deras synpunkter på för samhället mycket viktiga frågor.

Tidigare under dagen har vi diskuterat vattenlagsförslaget och skogsutredningen samt gjort studiebesök på Ekenäs i Flens kommun, söder om Vadsbrosjön, där Gunnar Boethius som sköter regleringen berättat om vad det innebär och lyft vad den nya vattenlagstiftningen kan ge för konsekvenser.

Deltagare är ett 30-tal politiker och tjänstemän på olika nivåer, från riks till lokalt, samt sex representanter från LRF Södermanlands regionstyrelse och tre medarbetare från LRFs regionkontor.

Varmt välkommen!

Mer information: