LRF Media ingår i nytt strategiskt samarbete för att möta efterfrågan av paid social

I slutet av förra året förvärvade LRF Media den välrenommerade SEO-byrån Brath för att stärka upp den digitala kompetensen och kunderbjudandet. Sedan tidigare finns kommunikationsbyrån Brid Agency inom mediehuset. Nu går LRF Media in i ett strategiskt samarbete med Facebook-byrån TrendFlow.

TrendFlow startades av Alexander Vas, Erik Skoglund och Christopher Jaballah 2019 och är helt inriktade på annonsering på Facebook och Instagram. Idag är man sju personer och har kontor i Stockholm och London.

- Vi på TrendFlow är supertaggade på att ingå i det här samarbetet! Vi ser fram mot ett givande samarbete med både nytta för LRF Media och deras kunder och en möjlighet för oss att växa och ta del av lärdomar som vi inte hade kunnat finna på egen hand, säger Alexander Vas, VD på TrendFlow.

För Brath innebär samarbetet en möjlighet att snabbare kunna möta upp efterfrågan från kunderna när det gäller paid social. Magnus Bråth på Brath säger:

- Att snabbt kunna skala upp vårt erbjudande med vass kompetens är mycket bra för oss och våra kunder. Det har alltid varit viktigt för oss att hitta tjänster som verkligen levererar och det har vi gjort här.

Linda Segerblom som är VD på kommunikationsbyrån Brid Agency och som redan sett värdet av nya systerbolaget Brath, ser samarbetet med TrendFlow som ett naturligt steg.

- Vi tror på kraften i riktigt bra idéer och berättelser i kombination med smart spridning. Att vi nu får tillgång till gedigen kompetens inom digital spridning i koncernen är därför oerhört värdefullt för oss och våra kunder.

LRF Media med varumärken som ATL, Land, Lantmannen, AGFO och Ehandel har ett tydligt fokus på det gröna näringslivet och ett hållbart land. Samarbetet med TrendFlow innebär att LRF Media får en mer komplett palett av kompetens och tjänster att erbjuda företagskunderna som vill nå ut till målgrupperna.

- Efterfrågan på digital marknadsföring ökar och våra kunder ser ett stort värde i att vi kan erbjuda starka varumärken och kanaler tillsammans med strategisk kommunikation och expertis för distribution på Google och Facebook. Vi är imponerade av den kompetens och det driv som teamet på TrendFlow visar upp, säger Johan Svensson, Affärsutvecklingschef på LRF Media.

Alexander Vas, TrendFlow 076 163 64 84, www.trendflow.se
Johan Svensson, LRF Media 073 558 19 97, www.lrfmedia.se
Magnus Bråth, Brath 070 612 22 96, www.brath.se
Linda Segerblom, Brid Agency 070 214 92 81, www.bridagency.se