LRF Media värvar Dagens Samhälles digitalchef

LRF Media rekryterar Nicklas Larson till rollen som ny huvudprojektledare för affärsutvecklingsavdelningen. Nicklas Larson kommer närmast från en tjänst som digitalt utvecklingsansvarig på Dagens Samhälle.

Som huvudprojektledare kommer Nicklas Larson att vara en del av affärsutvecklingsavdelningen och arbeta nära utvecklingsteamet och produktägarna.

– Rollen är en kombination mellan affärsutveckling och teknisk utveckling, och efter åren som renodlat digitalt utvecklingsansvarig på Dagens Samhälle och dessförinnan som digital affärsutvecklingschef på TT så är det en mix som verkligen tilltalar mig, säger Nicklas Larson.

Som huvudprojektledare blir Nicklas Larson ansvarig för att sätta upp struktur och leda mediehusets affärsutvecklingsprojekt framåt.

– LRF Media är ett spännande mediehus där man vid sidan om den traditionella medieaffären satsar på både startups och förvärv, som Ehandel och digitala marknadsföringsbyrån Brath. Jag ser fram emot att skapa ytterligare driv kring de mest prioriterade projekten, säger Nicklas Larson.

– Vi har vridit upp tempot de senaste åren och vårt behov av att driva fler affärsutvecklingsprojekt har ökat. Nicklas kommer in i en fas där vi inför ett tydligare produktägarskap för våra digitala produkter, och hans erfarenhet av affärsutveckling och utvecklingsarbete i tvärteam kommer att bli väldigt viktigt för oss, säger Johan Svensson, affärsutvecklingschef LRF Media.

Nicklas Larson tillträder som huvudprojektledare den 2 april.

• Företagsinformation

LRF MEDIA – DET GRÖNA NÄRINGSLIVETS MEDIEHUS

ATL | atl.nu | Lantmannen | lantmannen.nu | Land | land.se |
Land Lantbruk | landlantbruk.se | Land Skogsbruk | landskogsbruk.se | Land Shopping |