​Luger öppnar kontor i Norge

​Luger öppnar kontor i Norge

Konsert- och festivalarrangören Luger meddelar nu stolt att man, som ett led i att stärka sina intressen på den Nordiska marknaden, öppnar ett kontor även i Norge. Kontoret, placerat i Oslo, kommer ledas av Torgeir Gullaksen – en legendar inom den norska livemusikbranschen, med över 20 års erfarenhet av att arrangera och producera konserter och festivaler.

Torgeirs karriär startade under sent 90-tal när han blev en del av Gunnar Eide Concerts (nu Live Nation Norge). År 2005 grundade han bolaget Goldstar, som han också drev i över 13 år. Hans meritlista är något utöver det vanliga och inkluderar konserter med Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age, Radiohead, Rival Sons, Tame Impala, The Black Keys, Ben Howard, Arcade Fire, Simple Minds, Dermot Kennedy, Belle & Sebastian, Michael Kiwanuka och The Hellacopters – för att nämna några.

“I’m delighted to be joining the Luger family and look forward to working close with Ola and the rest of the team. Over the last 20 years or so, I’ve had the pleasure of working with Luger on both international and domestic acts and consider them the best in class in developing new talent over here. My aim is to firmly establish Luger as a strong brand in Norway and continue working with the acts I already have existing relations with, as well as become the natural promoter for emerging acts in Norway.” – Torgeir Gullaksen, Luger Norge.

”Vi har alltid haft ett nära samarbete och relation med Torgeir och har jobbat tillsammans med honom på många olika sätt under åren. Att han nu blir en del av Luger och driver verksamheten på den norska marknaden är ett naturligt nästa steg, som vi är väldigt glada över att få ta tillsammans med honom. Torgeir är en fantastisk människa, en grym arrangör och en stor musikälskare. För mig är det den ultimata kombinationen” säger Ola Broquist, medgrundare av Luger.

Luger är en av Nordens ledande konsert- och festivalarrangörer, och också agentur och turnéproducent för några av landets främsta artister. Luger arrangerar över 300 konserter per år, sida vid sida med att arrangera festivaler som Way Out West, Åre Sessions och – tillsammans med Live Nation Sverige och C3 – Lollapalooza Stockholm. År 2018 öppnade Luger också en agentur i Danmark, ledd av Sarah Sølvsteen. I november 2019 utökades Danmark-kontoret med Xenia Grigat, som bolagets Head Promoter.

Med den snabbt växande verksamheten i Danmark och det nyöppnade kontoret i Norge, ser Luger nu fram emot att fortsatt expandera sin närvaro i Norden.

Kategorier

Luger arrangerar konserter med svenska och internationella akter i Sverige och Norden. Luger är även en bokningsagentur för svenska och internationella artister, liksom arrangör av festivalerna Way Out West, Åre Sessions och - tillsammans med Live Nation Sverige och C3 - Lollapalooza Stockholm.