Anna-Stina Nordmark Nilsson blir ordinarie Vd för Lulebo

Styrelsen i Lulebo AB har utsett Anna-Stina Nordmark Nilsson till verkställande direktör från 1 juli 2016. Nordmark Nilsson har varit tillförordnad vd i bolaget sedan augusti 2015.

Anna-Stina Nordmark Nilsson har under de senaste 25 åren haft ledande positioner inom både näringsliv och offentlig förvaltning samt har haft och har ett stort antal styrelseuppdrag i publika, privata, statliga och landstingsägda bolag.

-Styrelsen känner stor glädje över att ha kunnat nå en överenskommelse med Anna-Stina att hon fortsätter som verkställande direktör, säger styrelseordförande Emma Engelmark. Hennes erfarenheter från en rad olika branscher både inom privat och offentlig verksamhet är värdefulla för Lulebo i den omställnings- och utvecklingsprocess som bolaget befinner sig i.

-Lulebo är mitt inne i ett stort förändringsarbete som startade då jag tillträdde som tf vd direkt efter sommaren. Det känns bra att kunna driva det arbetet vidare och skapa förutsättningar för att Lulebo ska fortsätta vara en stark aktör på bostadsmarknaden i Luleå kommun, säger Anna-Stina Nordmark Nilsson.

• organisation

Lulebo AB startade i början av 1996 genom ett övertagande av stiftelserna Lulebostäders och Bostadsbyggens fastigheter. Idag omsätter vi drygt 600 miljoner kronor och är en av landets största allmännyttiga bostadsföretag.