Ishallen B-hallen har bytt namn – namnet invigdes idag

Lulebohallen. Det är det nya namnet på ishallen som tidigare hette B-hallen. Namnbytet skedde inför Luleå Hockeys match mot Timrå i SHL den 28 december. Då avtäcktes skyltningen med Lulebos logotyp.

- Superkul att inviga det nya arenanamnet i samband med hemvändarmatchen mot Timrå. Namnbytet till Lulebohallen passar synnerligen väl in i vår sponsringsinriktning som i huvudsak är riktad mot barn- och ungdomsverksamhet inom idrott och kultur. Lulebohallen blir en viktig kanal för att ytterligare förstärka och öka kännedom om att Lulebo satsar på unga tjejer och killar, konstaterar Lulebos Vd Anna-Stina Nordmark Nilsson.

I samband med invigningen av Lulebohallen bjöd spelare från Luleå Hockey/MSSK och ungdomar från föreningens barn- och ungdomsverksamhet på varm choklad och pepparkakor.

Lulebo och Luleå Hockey har en lång tradition av samarbete. I höstas skrev parterna på ett nytt sponsoravtal som gäller till och med våren 2021 och som innebär att Lulebo sponsrar Luleå Hockey med 975 000 kronor per säsong. Lulebo exponeras som huvudpartner för Luleå Hockeys dam- och tjejverksamhet, deras ungdomsverksamhet, samt som SANT Partner.

- SANT står för Socialt Ansvar i Norr Tillsammans. Det är ett koncept som huvudsakligen är inriktat mot att ytterligare bidra till att positivt påverka attityder och beteenden bland ungdomar. Och vi är oerhört glada över vårt fortsatta samarbete med Lulebo, säger Luleå Hockeys VD Stefan Enbom.

Lulebo har genom åren varit tydlig med att engagemanget riktar sig mot föreningens barn- och ungdomsverksamhet bland tjejer och killar.

- Betydande delar av ungdomsverksamheten utförs i Lulebohallen och därför känns det extra bra att vi idag har presenterat namnbytet, konstaterar Anna-Stina Nordmark Nilsson som gärna ser att fler inom kultursektorn söker sponsring.

- Vi välkomnar fler som är verksamma inom kultur att ansöka och påminner om att ansökningar ska vara Lulebo tillhanda senast 28 februari 2019. I Lulebos policy för sponsring anges att vi ska ha balans i stöd mellan idrott, kultur och ur jämställdhetsperspektiv. På vår hemsida finns information, policy och ansökningsblankett.

Fakta Lulebos sponsring

Under 2018 har Lulebo sponsrat 26 föreningar inom idrott och kultur med totalt 2,4 miljoner kronor enligt följande:

Förening kronor

Luleå Basket 2016-2019 200 000
Luleå Hockey 2018-2021 975 000
Totalt 1 375 000

För 2019 har Lulebos styrelse beviljat sponsring till 13 föreningar enligt följande (notera: Lulebos tar emot ansökningar för 2019 t o m 28 februari 2019):

Förening kronor
Föreningen Lördagsjazz i Luleå 15 000