Mer information hittar du på www.lundgrandprix.se

Mänskliga värden på årets Lund Grand Prix

Hur kan mångfald och jämställdhet bidra till tillväxt? Och hur lyfts medarbetarnas engagemang inom framgångsrika företag? Det och en rad andra intressanta frågeställningar kommer att diskuteras nu på torsdag, den 12 april. Då är det nämligen dags för Tareq Taylor att leda årets upplaga av Lund Grand Prix.

Näringslivsdagen Lund Grand Prix fokuserar i år på en viktig del av näringslivet – nämligen tjänsteföretagen. På plats i AF-borgen kommer vi att få höra inspirerande talare berätta om erfarenheter och innovationer, exempel och nya tankar. Som en röd tråd genom dagen går de utmaningar och framgångsfaktorer som kännetecknar tjänstesektorn.

- Tjänsteföretagen utgör en stor del av Lunds näringsliv och därför känns årets tema så passande. I och med att tjänstesektorns framgång många gånger vilar på mjuka och mänskliga värden, känns Lund Grand Prix som en perfekt arena för ny inspiration och nätverkande, säger Per Persson, näringslivschef i Lunds kommun.

På torsdag, den 12 april, mellan klockan 8 och12 pågår det fullspäckade programmet i AF-borgen. Moderator för dagen är den äkta serviceentreprenören Tareq Taylor. Hans resa genom gastronomivärlden till tv-stjärna och omtyckt skåning ligger till grund för dagens tema och visar på hur man går från idé till verklighet med kundens bästa som mål.

Årets talare

• Tareq Taylor, innovatör, entreprenör, kreatör inom mat- och restaurangbranschen.
  • Annika R Malmberg, VD, föreläsare och entreprenör med fokus på kundrelationer.
  • Azita Shariati, VD för Sodexo, föreläser om hur mångfald och jämställdehet bidrar till tillväxt.
  • Diana Dontsova, Diadonna AB
  • Johanna Lindskoug och Cecilia Nilsson, BRUNS frisörer
  • Joakim Persson, Ericsson Garage
  • Johan Svenér, VP, Research, Incubation, IoT BG Sony Mobile

FAKTA Lund Grand Prix

• Lund Grand Prix är en näringslivsdag som arrangeras av Lunds kommun tillsammans med partners och sponsorer från näringslivet i Lund.
  • Lund Grand Prix har affärsnytta, nätverkande och inspiration i fokus.
  • Dagsprogrammet innehåller talare och inslag som på olika sätt lyfter fram dessa värdeord varvat med aktuellt entreprenörskap, trendspaning och senaste forskningen som kan kopplas till affärsnytta.

För frågor angående innehållet, samt föranmälan press, kontakta:
Alexandra Nicklasson, e-post: alexandra.nicklasson@lund.se, telefon: 0734-48 51 06