Pressinbjudan - Derbykväll med VM-tema

Handboll märks och engagerar i Lund. Med fyra lag i elitserien, flera handbollsklubbar och en blomstrande barn- och ungdomsverksamhet är Lund en handbollsstad av rang. Lundaspelen, som årligen äger rum i staden, är världens största inomhusturnering i handboll för ungdomar.

Den 13-30 januari 2011 äger Handbolls-VM rum i Sverige och Lund är en av de svenska VM-städerna. 15 matcher kommer att spelas i Färs och Frosta Sparbank Arena under 8 speldagar under VM-perioden.

För att uppmärksamma handbollsstaden Lund och kommande handbolls-VM arrangeras en särskild sammankomst i samband med derbyt mellan LUGI och H43s herrlag i Färs och Frosta Sparbank Arena måndagen den 22 november.

Derbykvällen arrangeras av LOC Lund, LUGI och Lunds kommun.

Press och media inbjuds härmed till sammankomsten.

Tid: Måndagen den 22 november 2010 klockan 17.30

Plats: B-hallen, Färs och Frosta Sparbank Arena, Lund.

Träffa Frank Ström och Arne Elovsson från VM-bolaget och hör Peter Gentzel och Tomas Axnér resonera om lagen som spelar i Lund under VM. Näringslivsföreträdare, representanter från Lunds kommun, LOC Lund, Färs och Frosta Sparbank Arena och handbollsklubbarna LUGI och H43 kommer att finnas på plats. Jan Wifstrand är moderator.

Välkomna!

För mer information om derbykvällen, kontakta:

Karin Lindroth Renhäll, presschef, Lunds kommun, tfn: 046 – 35 59 78, 0734 – 15 09 55.