​Pressinbjudan: Vinterlandet 2019

​Pressinbjudan: Vinterlandet 2019

I år är Vinterlandet tillbaka på Stortorget, varmt välkommen att följa uppbyggnaden av vår mysiga vintervärld mitt i Lund!

Den 27 november kl. 13.00 samlas vi på Stortorget där projektledare Åsa Jensen och medverkande finns på plats för att berätta om och visa upp vad som händer i årets Vinterland.

Tomteparet, snölekplats, hästskjuts är givna inslag precis som fjolårets bildpyssel med Mats Milhamre. Några nyheter för i år är Handelsföreningens julmarknad, vandring med Jacques Schultze om julens traditioner och såväl dansshow som sagostunder och nissesångare. Dessutom öppnar politiken upp Rådhuset för barn och unga och bjuder på julgröt! Alla aktiviteter är igång lördagar och söndagar i december med premiär lördagen den 30 november kl. 11.00.

Om Vinterlund

Vinterlund är ett brett program av välkända och helt nya arrangemang i centrala Lund, från första adventshelgen till alla hjärtans dag, som arrangerats sedan 2016. Vinterlund är ett samverkansprojekt mellan Lunds kommun, Lund Citysamverkan och Lunds kultur- och föreningsliv. Hela programmet och mer information hittar du på vinterlund.se

Kontakt: Åsa Jensen, projektledare Vinterlund, 046-359 43 79, asa.jensen@lund.se