Pressträff: Julmarknad med unga företagare

Pressträff: Julmarknad med unga företagare

Välkommen till Stenkrossen den 12/12 kl. 13.00 för att träffa några av de ungdomar som ställer ut på Vinterlunds Julmarknad med ung företagsamhet.

Vinterlund bjuder för andra året i rad in till en julmarknad där kommunens gymnasieelever får möjlighet att sälja produkter från sina UF-företag. Lördagen den 15 december kl. 11.00-16.00 kan du inhandla kreativa julklappar från 60 utställare i form av allt från handgjorda smycken, miljövänlig matförvaring, doftpinnar eller unika skärbrädor.

På onsdagens pressträff kommer ungdomar från Make Off UF som säljer återanvändningsbara tygpads, Samsara UF som säljer omstylade second hand-plagg, Plåt design UF som säljer egendesignade ljuslyktor och SnaXboX UF som säljer prenumerationer på hälsosamma snacks.

Åsa Jensen, Projektledare för Vinterlund är glad över att så många unga engagerar sig i julmarknaden – ”Det är fantastiskt att så många av Lunds unga har siktet inställt på entreprenörskap och att vi genom Vinterlund kan erbjuda dem en plattform att visa upp arbetet de gör.”

Anmälan

Eftersom ungdomarna deltar i pressträffen under skoltid önskar vi anmälan i förväg till Åsa Jensen senast den 11/12.

Åsa Jensen, projektledare Vinterlund

asa.jensen@lund.se