Försäkringskassan flyttar till kvarteret Lyckan i Norrköping. Foto: Mia Frost

​Försäkringskassan flyttar till kvarteret Lyckan i Norrköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med Försäkringskassan som innebär att deras två kontor i Norrköping samlokaliseras till en adress i kvarteret Lyckan. Uthyrningen omfattar drygt 5 000 kvm kontor med en avtalstid på 6 år.

Kvarteret Lyckan ligger i centrala Norrköping och är en miljöklassad fastighet som består av cirka 15 000 kvm kontor och drygt 2 000 kvm butiksyta. Transportstyrelsen är sedan tidigare stor hyresgäst i fastigheten. Försäkringskassans etablering möjliggörs då Transportstyrelsen effektiviserar sina ytor bland annat genom att och skapa aktivitetsbaserade kontorslösningar.

- Vi är givetvis glada att Försäkringskassan valt kvarteret Lyckan, säger Christer Saletti, marknadsområdeschef kontor Norrköping, Fastighets AB L E Lundberg. Det har varit en utvecklande och spännande process att tillsammans med Försäkringskassan finna de optimala lösningarna för deras behov. De har en flerårig erfarenhet av aktivitetsbaserade kontorslösningar och det är glädjande att konstatera att vår fastighet är mycket flexibel.

Inflyttning sker 1 december 2018.

Norrköping 2017-10-23
Fastighets AB L E Lundberg