"Chunky, Färgglatt, Rockigt...” i Lydmar Hotels nya lobby

"Chunky, Färgglatt, Rockigt...” i Lydmar Hotels nya lobby

Sedan vecka 45 renoveras Lydmar Hotels lobby i samarbete med Angeliqa J Hejdenberg från Interior Nation. Lobbyn inreds med samma genomgående vardagsrumskoncept men med nya inslag och dynamik. Lobbyn beräknas står klar i slutet av november 2015.

Visionen Vd Maria Maruska ville förverkliga var att skapa en lekfull, inbjudande, otvungen och färgsprakande atmosfär. Sprungen ur orden Chunky, Färgglatt, Rockigt, Lekfullt, Etno, Sammet och Vintage skapades det nya inredningskonceptet tillsammans med Angeliqa J. Hejdenberg.

– Vi har samarbetat med Angeliqa vid flera projekt och är otroligt nöjda över att få jobba med någon som har en känsla för Lydmars koncept och hjärta. Jag tror att de flesta kommer att känna igen sig och samtidigt känna sig både glada och inspirerade när de vistas i vår nya lobby, säger Vd Maria Maruska.

Angeliqa har flera års yrkeserfarenhet inom inredning för hotell och restaurang med storytelling som arbetsmetod och har lett inredningsprojekt för bland annat Mr French, Strandvägen 1, & Michelle Van Der Milles.

– Inspirationen till inredningskonceptet är just en mix av Marias Maruskas ord. Hotellets ursprungliga idé som tar avstånd från den typiska "offentliga miljön" och istället associerar till hemmet är oslagbar och bevaras genom lösa möbler av olika karaktär samt ytor med varierande sitthöjd och tempo, säger Angeliqa J Hejdenberg.

Lydmar Hotel har sedan nyöppningen år 2008 kännetecknats för en sober, lyxig och avslappnad hemmakänsla som med tiden blivit Lydmar Hotels signum. Hotellet erbjuder 46 unikt inredda rum, en restaurang & bar samt en terrass och populär musikscen med Stockholms bästa utsikt. Lydmar är ett helägt dotterbolag till Grand Group men drivs under det egna varumärket Lydmar Hotel AB. Lydmar är medlem i Small Luxury Hotels of The World.

Pressvisning 25 november 2015

För mer information kontakta:

Charlotte Hedlind

marketing@lydmar.com