Hallencreutz-Strüwer presenterar CHERYL DUNNS utställning "Broader than Broadway" på Lydmar Hotel

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2017 14:13 CET

Denna utställning består av ett noga urval av foton från New Yorks gator tagna mellan 1995 och 2016. Med motivet:

"If you could hear what a photo sounded like, these would be screaming."

Fotografen och dokumentärfilmaren Cheryl Dunn bor i New York. Hon har inkluderats i utställningar på Tate Modern, Geffen Contemporary MOCA, Museum of Modern Art NY och Deitch Projects. Hennes senaste film "Everybody Street" om New Yorks street-fotografer har nyligen släppts på Netflix. Utöver detta har även hennes tredje fotobok "Festivals are Good" nyligen lanserats.

Utställningen presenteras av Hallencreutz-Strüwer och Lydmar Hotel.

Välkomna till Lydmar Hotel.

Kommentarer (0)