LYKO SATSAR STORT I NORGE

Lyko fortsätter växa och satsar stort i Norge genom att etablera ett kontor i Oslo för att underlätta den dagliga kontakten med butiken i Vinterbro samt öka närvaron online på Lyko.no och i sociala kanaler. Planer finns även för ytterligare butiksöppningar.

”I Vinterbro ligger en populär Lyko-butik som blivit en självklar skönhetsdestination för kunder i området. Butikerna i Sverige som ligger nära den norska gränsen är även de vana att få norska besökare. Därför är det en självklarhet att satsa ännu större i Norge för att enklare kunna erbjuda en redan stark kundkrets nya möjligheter att bli Highlighted by Lyko”, berättar Håkan Håkansson, VD på Lyko.

På Lyko.no hittar du nordens största skönhetssortiment med över 40,000 produkter från över 800 varumärken, i tillägg till de senaste trenderna, nyheter och inspiration. Med en rad satsningar under det senaste året sticker kategorin ”Professionell Hudvård” ut där Lyko nu kan erbjuda ett brett sortiment av det bästa inom professionell hudvård. I Lykos butiker nns ett handplockat utbud av hårvårds- och skönhetsprodukter, med kunnig personal på plats för att ge personlig rådgivning och guida varje kund till sitt bästa jag.

För mer information, vänligen kontakta:

Håkan Håkansson

hakan.hakansson@lyko.se

• Livsstil

• hudvård
  • parfym
  • hårvård
  • lyko
  • norge
  • smink
  • makeup
  • retail
  • butik
  • oslo
  • lyko.no
  • salong

Lyko är en snabbväxande multi-channel retailer, bestående av ett helägt butiksnätverk (>35 butiker/salonger i Sverige och Norge), samt Lyko.se, en av Sveriges ledande destinationer för hårvårds- och skönhetsprodukter på nätet. Lyko omsätter idag över SEK 600m och sysselsätter över 400 personer. Huvudkontor är belägna i Stockholm och Vansbro.